Reality Kehidupan...

Title ~ AKU , BANK & ALONG...
Avenue ~ Skudai, Johor
Date ~ May 2011


Tension betul laaa...Hari nie hari yg memenatkan & x berbaloi langsung... Sejak akhir2 nie aku rajin isi borang untuk wat 'personal loan'... nie semua utk memajukan bisnes aku... tiap kali buka inbox jawapan yg menyakitkan yg aku terima
''your application for personal loan is not successful,''

Kenapa laaa berat betul dugaan aku...Hello, aku wat pinjaman bukannya aku x mampu nak bayar la!!! project aku dah berderet cuma x cukup modal je nak rolling blik... Semua bank dah try alasan semuanya sama...

ALONG berlesen di M'sia...
AEON Bank ~ not successful
CIMB Express ~ X lepas
RHB Bank ~ X lepas
Maybank ~ X lepas
Hong Leong Bank ~X lepas
Public Bank ~ X lepas
BSN ~ Goverment only
Bank Rakyat ~ Goverment only

sebab2 x lepas:~
1. basic salary x lepas (skunk nie dah terlebih lepas x dpt gak)
2. EPF statement x cukup stahun (x boleh ada gap dlm statement)
3. x da kad kredit (mcmne nak apply x lepas)
4. x pernah wat apa-apa pinjaman.. (mcm ne nak ada pinjaman kalo asyik
reject akunye application je)


pinjaman utk orang melayu....
TEKUN NASIONAL ~ reject
MARA ~ reject

sebab2 kene reject :~
1. bisnes x kukuh ag... (gile mcm ne nak kukuh kan baru buka bisnes)
2. Sign mesti org 'UMNO' (walaupun negeri tue parti pembakang nye..politik!!! time
ada pilihanraya nnt baru bg pinjaman sbb apa??? )

3. x da premis perniagaan.. (aku dah ada premis pun x lepas jgak)

ALONG yg memang alongnye...
boleh je nak apply tapi interest 20% seminggu gile no wonder la ramai org x mampu nak byr.. tp mcmne org x apply kalo nak apply loan semua x lepas
so, kalo nampak depa tulis interest 1% ke 3% ? yg terus percaya laaa penipu laa semuanya...

"Macam mana org melayu nak maju dalam bisnes kalo org melayu sndr pun x mampu nak tolong...Kalo tgk kedai2 kat luar sana boleh kira ngan jari laaa kedai melayu.. yg lain tue semua kedai sapa??? org cina laa..."

Apalah nasib ngan Bisness aku nie???
Super Something, tolonglahh mama nie???





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

my little 'super something'

Lilypie Maternity tickers Notes: